söndag 31 augusti 2014

Space and Air Museum.

Den tiden jag inte hade någon som bromsade mina långa - och ofta nattliga - cykelturer, brukade jag konsumera ganska mycket talböcker. Nu har vi börjat med det igen. Jag laddar CD i Mp3-format i en sådan spelare och så lyssnar vi tillsammans. Vi kan använda öronsnäckor när vi ligger i sängen, men sedan kan man ansluta spelaren i bilen och vid köksbordet har jag ett par datorhögtalare. Just nu håller vi på med en gammal Jan Guillou, "Den enda segern", som handlar om hjälten Karl Hamilton. I dag har han varit kallad till USA:s försvarschef, Colin Powell. Men före det var han med en delegation på USA Space and Air Museum. Då kom vi på, att där har vi varit. Vi gläder oss ofta åt att vi har kunnat se oss om i världen så mycket och att fick vakna och stiga upp även i dag. Vi ser fram mot 1. oktober, då vi skall åka med vår pensionärsförening till Barcelona. Vi startar på Piteå Busstation och blir bussade till Lulea Airport, därifrån via Arlanda till Nice, där vi skall bo två nätter. Sedan med buss till Arles för två övernattningar och slutligen buss till Barcelona. Där bor vi fyra nätter innan det är dags för hemresa. Vi kommer tillbaka till busstationen den kvällen.

Inga kommentarer: