onsdag 20 augusti 2014

Onsdag.

I dag, onsdag har Gun-Britt gått ut för att plocka in hallon, medan jag har suttit med dagboken och försökt komma ihåg vad som hänt måndag - tisdag.
Måndag, plockade vi in hallon och svarta vinbär, men blev störda av en regnskur. Gun-Britt processade bären, d.v.s. kokade sylt av en del och frös in de övriga. Ida ringde och ville komma och få en kopia av videon där vi spelat in deras vigsel. Men Patrik var på gymmet, så de skulle komma efter det. Gun-Britt lagade mat efter var och ens önskemål och när familjen kom, stod det mat på bordet. Efter maten visade vi filmen. Det började med att jag tog in datorn till TV:n och kopplade med bildskärmssladd och ljudsladd. Det var bare det att jag kom till insikt om att filmen ligger ju på den externa hårddisken. Så småningom skingrades förvirringen, det är ju bara att ansluta kameran med HDMI och köra på den för filmen ligger ju förstås på kamerans minneskort. Hu svårt är det?
På aftonen skulle jag vara på Outdoor X-fit. Jens hade meddelat att p.g.a. regnet skulle vi vara inomhus, men så blev det strömavbrott. Jag bedömde att det knappast skulle gå att vara i sporthallen, så vi lade oss och lyssnade på talbok och det var riktigt mysigt.
Tisdag, vi var till Bredviksbergets ÅVS med deponi och elfrag. Tog med backarna med pappers- och plastemballage men containrarna de har där har så blockerade inkast, så det är enklare på AVC vid affären.
Jag plockade in återstoden av svarta vinbär. Årets skörd, är den bästa på många år, bortåt 2 kilo stora och fina bär. Gun-Britt har tagit hand om det. På aftonen var vi på gymmet, G-B promenerade till Actic och jag var på Kettlebell Tabata 45 min. Det är jobbigt och känns väldigt bra när man genomfört övningarna. Nu har jag anmält mig till PT-Trampen, ett motionslopp över 34 eller 60 km. Start på söndag 10:00.
Onsdag, nu kl 09:20, har Gun-Britt skördat hallon, potatis och morötter. Elina ringde på G-B:s telefon och när jag gick ut med den plockade jag också lite hallon. Vi fick förvarning om att vi får besök av Isla och Liam ett tag medan deras mamma skall motionera.

Inga kommentarer: