onsdag 20 augusti 2014

Lunchgäster.

Jodå, snart ringde det på dörren. Isla och Liam kom in, följda av Elina, som hade med sig utekläder och lunchmat. Det var tid för aktiviteter före lunchen, men ingen ville gå ut. Det fick bli inomhus. Gun-Britt läste en stund ur "Nya hyss av Emil i Lönneberga". Under tiden gjorde jag i ordning ett "Grattistelegram" till vår körledare Lina Larsdotter, som på lördag skall gifta sig med Arvid Åström. Jag har gjort det på eget bevåg och hoppas att körmedlemmarna accepterar det. Sedan ville barnen se "Bamse" på YouTube. Så småningom var det mat på bordet. Det fanns, som det ofta gör, litet av varje att välja av. Köttbullar, mosad potatis med en klick Bregott. Nää förresten vi eftersträvar att köpa "Norrgott". Vi betalar lite extra för att gynna våra Närmejerier bl.a. Samma sak är det med mjölk, grädde och filmjölk m.m.

 Efter maten var det Gun-Britt, som blev frissad av både Isla och Liam. Det skulle vattenkammas och rullas. Det tog sin rundliga tid. Elina kom tillbaka efter en motionsrunda på "Grisan". Hon behövde duscha efteråt. Sedan åt hon av sin egen lunchmat och sedan var det visning av filmen från söndagens vigsel och dop.När gästerna åkt, cyklade jag iväg till CoopKonsum för att köpa frimärken, posta brev till Lina och Arvid. Jag skulle även handla litegrann, men det fanns varken Kålrötter eller jässt för söta degar. Då fick ICA också besök, men där fanns bara jästen.     Kålrötterna har tydligen slagit slint.
Efter den shoppingturen cyklade jag till Clas Ohlson AB för att köpa en vattenflaska med hållare för cykeln. Men när jag kom ut därifrån hade jag även köpt Maskeringstejp, Rakblad, Haspelset Cardinal och minneskort till videokameran. Det gick löst på 1 154:-).
Bosse ringde och ville ha hjälp med att köra till Bredviksbergets ÅVC. Vi åkte hem till dem och hämtade släpet. Han måste annars ta ledigt för att göra det själv. Nu står släpet hos oss.

Inga kommentarer: