tisdag 12 augusti 2014

05:23

"Nu är klockan tjugotre minuter över fem". Jag hade inte ställt någon väckare, utan litade på att jag nog vaknar ändå. Det var "Vaken i p3 och p4", som väckte mig. Jag hann gott och väl göra mig iordning, inklusive ryggsäcken, för att stå på Walkern 06:07. Svettpasset med tre andra brukare och Carro som ledare startade 06:10. När jag skulle cykla hem, hade det börjat regna, men jag har inte sett till det "kraftiga regn", som meteorologerna lovat till "småtimmarna" natten mot i dag.
Telefonen har gått varm, eller åtminstone ringt då och då. Mest är det den fasta telefonen. Det beror på att Gun-Britt fyller år i dag. Många av hennes vänner kom ihåg och då är det den fasta linan som gäller. Vi har - skam till sägandes - legat ett par timmar mitt på dagen och lyssnat på talbok. Vi har lånat Jan Guillous "Brobyggarna" och det är svårt att slita sig ifrån.
Efter middagen gjorde jag mig i ordning för att åka till Kettlebellträning med Jens. När jag tänker efter, var jag nog ensam av hankön även den här gången. När jag lämnat hemmet, kom gratulanterna till Gun-Britt. Det var hennes båda barn och de som hör till. Conny, Monica, Bo, Adam, Svea, Elina, Mathias, Isla och Liam. Det blev en vacker sommarkväll och det var läge att sitta ute på altanen.
Gun-Britt har fått blommor:
De här har kommit som MMS från Uffe och Nettan.

De här kan man se på väg till gymet och får gälla som födelsedagsblommor från mig.

Inga kommentarer: