lördag 16 augusti 2014

Pensionärsorganisationer.

Monica kom och hämtade Gun-Britt. De åkte in till COOP Forum, för att handla det som behövs för att göra smörgåstårtor till morgondagens dopkalas. Jag tvättade mellansidorna på båda köksfönstren innan jag åkte tilll Hanséns och hämtade anslagen till smörgåstårtorna. Jag levererade dem till Ida. Dit kom så småningom Monica och Gun-Britt. Jag blev bjuden på lunch innan jag åkte in till Nolia City Conferens, för att delta i pensionärsdemonstrationen fö rättvisare beskattning av pensionen m.m. Det kom ganska mycket folk och vi blev ett rejält demonstrationståg. Tåget leddes av Kjell Sjöström, efter honom gick en trumslagare, därefter fyra ordförande för deltagande pensionärsorganisationer. Sedan kom deltagarna på fyra led.








Nu 18:00, har jag tvättat mellansidorna på tre sovrumsfönster. Tvättstuge- och toafönstret har jag tvättat fyra sidor på dem båda Jag har städat undan täckpappen och den del av brädan som jag gjorde spjälor av har jag lagt uppe på vinden..
Clary ringde och varskodde att hon och Tore kommer på spontanvisit. I samma veva kom Monica och återlämnade Gun-Britt. De hade jobbat med smörgåstårtorna hela dagen, men nu var det klart. Clary och Tore kom och vi satt och pratade om ditt och datt till bortemot 22:00. Det finns mycket information att uppdatera.

Inga kommentarer: