måndag 25 augusti 2014

Laddare på drift.

Vi åkte till Svensbyn. Patrik och Mathias hjälpte Conny att sätta ut plintarna för utbyggnaden av maskinhallen.

Monica hade Isla, Liam, Elsa och Signe. Ida var också där. Det bjöds - som vanligt - på mat när vi kom dit. Vi hämtade häcksaxen och tog den med till Fagerudden. Jag klippte häcken och Gun-Britt körde gräsklipparen. När vi var klara, tog vi med gräsklipparbatteriet. Det behöver laddas och originalladdaren är fortfarande på drift. Bo ringde och vi kom överens om att jag skulle hjälpa honom att stuva in sommargrejor i vinterförvar, b.l.a. poolen. Kallstenen har väl fallit nu.
det är ett uttryck från äldre tider. När jag var barn och ville bada på sensommaren, sade de äldre: "Nää, nö ha kåålstäin folle å då sko man et båda!" Så var det bra. Jag fick MMS från Per med bilden av Rut.


Det blev så, att jag ringde till Per och bad att få komma på besök medsamma. Så fick jag ringa till Bo och meddela att vi åker till Jävre nu, men nog kan vi åka direkt till Svensbyn, när vi är klara med Rut och hennes Bröder Herman och Valter. Vi blev bjudna på fika tillsammasn med hela familjen.
 Det var trevligt att träffa dem alla fem. När vi kom till Svensbyn, höll Bo på att backa ner släpet till magasinet. Vi lastade in sommaren i förrådet. Monica och Conny bjöd på en kopp kaffe/te.
Man hinner med en hel del, om man ligger i, det är vårt privilegium.

Inga kommentarer: