fredag 15 augusti 2014

Pozidrivespår och Minusspår

Behaglig morgonrutin, IndoorWalking är 08:30, så jag hann göra iordning the och hårdbödsmacka. Gun-Britt hade kollat persikobeståndet och funnit att de behövde ätas innan det är försent. Det blev en och en halv persika på oss var. IW-passet 30 min, leddes av Marja. När jag kom upp från omklädningen, upptäckte jag att glasögonen satt kvar på näsan. Jag lade dem ifrån mig i fönstret och skulle inte glömma att ta dem med mig efter passet. När jag efter dusch och bastu, kom till receptionen, hade Marja lagt glasögonen där. Tack för omtanken! Sedan tog vi oss an altanräcket. Gun-Britt försågs med pensel och färg, jag ägnade mig åt att montera spjälorna. En del har jag gjort nya och andra har jag haft loss för att snygga till. Jag har insett att vanlig galvad skruv är inte bra i utomhusmiljö. Därför köpte jag en sortimentask med "Utomhusskruv" och dessutom mässingsskrkuv. Tyvärr finns mässingsskruv endast med "Pozidrivespår", men det är dock mindre dåligt än "Minusspår". Nu är altanräcker återställt och målat. Jag satte också en extra förstärkning under plastskivan som jag var tvungen att byta för att snön som kommer ned mot altantaket hade rivit sönder plasten. Hoppas att den förstärkningen räcker till.

Inga kommentarer: