onsdag 13 augusti 2014

Vulktape

Jag var in till sta´n. Hos Clas Ohlsson köpte jag bl.a. Kärcher fönstertvätt, nya halvljuslampor, träskruv för utomhusbruk, syrafast maskinskruv och Vulktape. Jag var på Bibblan och lämnade tillbaka fyra Mp3-skivor och lånade tre Jan Guillou: Den demokratiske Terroristen, Den enda segern och Dandy. Hos Husvagnsimport köpte jag nytt överdrag till husvagnsdraget. Efter lunchen, som bestod av kokt öring med mandelpotatis, grundmålade på spjälor till altanräcket. Sedan klippte jag gräset på framsidan innan vi åkte och besökte Mimmi och Valter. Gun-Britt har städat i sovrummet och bäddat rent. Hon har kört ett par omgångar i tvättmaskinen, bl.a. mina shorts, som jag stänkt grundfärg på. Jag tog först bort fläckarna genom att kraftigt gnugga med såpa direkt på, då smulades färgklickarna sönder och slutresultatet blev bra.

Inga kommentarer: