lördag 2 augusti 2014

Fyra kusiner.

Jag var lite svårtriggad i dag. Melodikrysset fick jag klara på egen hand. Googlade för att få veta att Avicii heter Tim i förnamn och som Eugen Sandberg i efternamn d.v.s. Bergling. Gun-Britt var ute och skördade hallon. Hon paketerade för infrysning en del, men hon planerade också att ta med något på eftermiddagen. Efter telefonsamtal med Uffe och Arnold, var det lunchdags och efter det vilade vi en stund i husvagnen. Jag sov förstås trots tjugonio plusgrader. Så småningom segade jag mig äntligen igång med gräsklippningen. Medan vi har varit borta,, har Fibblorna tagit över. Efter dusch och rakning, bar det iväg till Norrbyvägen 13, dit vi var bjudna för att få vara tillsammans med Gun-Britts barnbarnsbarn. En charmerande kvartett på G. Den yngsta, Signe, skall få sitt namn konfirmerat i ett dop i Hortlax kyrka om femton dar. Nu var det ordnat så, att Isla och Liam skulle sova över hos Elsa. Säkerligen var det något extra med det.
Gun-Britt med yngsta barnbarnsbarnetSigne 
Isla, Elsa och Liam


Kusinbädd.








Vi blev bjudna på middag. Pulled Pork med tillbehör. Patrik hade stått för tillagningen. Det var verkligen gott och smakrikt. Tack för det.

Inga kommentarer: