onsdag 1 februari 2012

Spackelfena...

Kören har övnningsdag i dag. Elin har tagit ledigt för att med sitt tjejband tävla någonstans, så Mirjana Petrova vickade idag. Hon är en driven körledare och för våran del hade hon metoder som skiljer sig från Elins. Det var positivt, och många körmedlemmar tyckte att det blev ett lyckat övningspass. Vi hann nätt och jämnt göra oss lunch, var vi på väg igen. Kl 1400, var det motionsdans i Ekologen till Bertils enmansorkester. Det var premiär för Gunnar Larsson att vara värd för motionsdansen. Han gjorde det med den äran. När vi skulle åka därifrån, hade Patrik ringt. Jag ringde tillbaka och fick veta att det är spackling även idag. Ingvar var inte där i dag, så jag kunde använda högbocken han annars behöver. Den är tyvärr lite för hög, så jag får stå på huk och det känns i lårens ovansida. Gun-Britt hade varit hos Monica och där var både Elina och Ida med sina barn. Elsa har sovit i Gun-Britts famn mest hela tiden. När det var dags för uppbrott därifrån, handlade G-B hos ICA-Bergsviken innan hon hämtade mig i Hortlax. När jag till slut har spacklat min del av de sextusen spikskallarna, är jag kanske en fena på spackling, men inte än...

Inga kommentarer: