fredag 17 februari 2012

Trixa in grannlåten.

Igår torsdag blev det ingen blogg. Det berodde till en del på att programmet var ganska tätt, men också på att datorn inte släppte in mig. Den bara segade, om jag via startmenyn försökte starta Explorer, gick det inte. För det mesta slocknade menyn och sen blev det inget mer.
Gårdagen började med att vi åkte till Björklunda, jag på IndoorWalking kl 0700 och Gun-Britt på Actic. Efter det var det att ta på köruniformen. Vi skulle sjunga på SPF-Rönnens årsmöte på Storstrand. Det pågick till framemot tretiden och då var det hög tid att åka till Happy Home för att hämta golv. Det blev lite äventyrligt. Företaget har en traktor, men den var inlåst i ett utrymme, som de inte hade tillgång till.
Vi försökte med deras pallstaplare, men det gick inte. De lyckades i alla fall få en hjullastare att komma och ordna upp det hela. Jag fick lasten på släpet och kunde så småningom köra till Hortlax, där Patrik och jag lastade in allt i garaget. Jag fick i uppdrag att förbereda mig för att hämta fronter, luckor, förstycken och bänkskivor. Det var, att hos Conny och Monica hämta täcken och dynor som emballage. Ja, ja idag var det lika illa med datorn. Jag konsulterade Bosse och stal därmed en halvtimme av honom. Det blev så, att jag fulstängde datorn och startade den igen och nu går den som - om jag säger tåget, så är det väl relevant - d.v.s. man vet inte riktigt... Jag beslutade att det här med datorn får vara som det är tills nästa vecka. Månntro om jag har lite glesare i agendan, så det räcker till att konsultera Datorfixarna. Vi åkte med släpet till Risco på Ritsvägen 3. Där fick jag briljera med att utan omtag, backa släpet in i deras maskinhall. De hjälpte mig att lasta allt det vackra, som skall bli Idas och Patriks köksinredning. Vi åkte till Hortlax, där Gun-Britt och jag hjälptes åt att trixa in grannlåten i garaget, där det nu är ganska fullt...

Inga kommentarer: