måndag 6 februari 2012

2 X uppåttjack.

Vintersysslor, det hade snöat, så det fanns skottningsjobb redan före frukost. Efter frukost fyllde jag båda fågelmatarna och så var det dags att göra iordning gympakläderna. Vi fick besök av Isla ooch Liam. De skulle vara hos oss medan föräldrarna hade annat för sig. Det är alltid lika välkommet främmande. Barnen verkar trivas här hos oss och vi trivs med att få vara tillsammans med dem. När den stunden var över, gjordde vi oss klara att promenera i kylan till Björklunda. Gun-Britt gick till Actic och jag på Kettlebellpasset 1200 - 1230 med Malin. Då hade jag fått en riktig genomkörare. Det är jobbigt, men ger en rejäl kick (uppåttjack). Efter dusch och bastu, gick jag förbi CoopKonsum och handlade. Gun-Britt hade tagit fram en regnbåge, som hon planerade till middag. Då var det dags att greppa snösläden igen. Jag röjde hela infarten och det gav mig vä ytterligare ett uppåttjack. Det är måndag och Folke åt middag med oss. Patrik meddelade att det blir ingenting på bygget idag, det passade ju utmärkt då jag redan bjudit Folke. Efter midddagen, åkte Gun-Britt till Svarvargatan. Mathias jobbar eftermiddag ochdå passade det bra att vara där tills det blev läggdags för barnen.

Inga kommentarer: