torsdag 2 februari 2012

Högbock.

Väckning 0530, vi skulle ju hinna till Björklunda i god tid före sju, då jag skulle ha ställt in maskinen för IndoorWalking med Amanda. Gun-Britt ägnade sig åt Actic. När vi var klara med träningen, gjorde vi frukost. Det blev lite tidsförskjutning med måltiderna. Jag började bygga min nya högbock, som jag behöver för att kunna spackla taket, som är 3m upp. Jag gjorde uppehåll i snickrandet och vi åkte in till stan. Gun-Britt skulle batala en faktura på IVAB. Sedan skulle vi tanka bilen på "Miniprismacken" Västergatan, men den var inte på humör. Det sket sig, så vi åkte till Oktanvägen och tankade till normalpris. Jag anmälde felet på Västergatan och köpte två par vantar för 20:-. Sedan åkte vi hem och jag kunde slutföra mitt bockbyggarprojekt. Den blev stabil och bra, men gick inte in i Gun-Britts bil. Jag fick lov att hämta släpet i Svensbyn för att få den till arbetsplatsen. Jag körde Gun-Britt till Elina och barnen, innan jag hämtade vagnen.Transporterna gick bra och jag blev klar med min del av spacklingen. Jag körde tillbaka släpet till Svensbyn och hämtade en påse potatis som vi förvarat i källaren där. Sedan åkte jag och hämtade Gun-Britt.

Inga kommentarer: