onsdag 15 februari 2012

Tårar

Det snöade och som vanligt blev det mest framför garageporten. Jag skottade undan innan jag tog in tidningen. Medan jag höll på med det, ringde elektrikern och ville komma för att montera 3-fasuttaget på utsidan av tvättstuguväggen. Han kom direkt och gjorde ett snyggt jobb. Mathias kom och lämnade Isla här. Jag åkte in till Clas Ohlson AB och köpte 3-vägs grenuttag för 400V 3-fas till 3X220V. Nu är jag rustad för att ge ström till fyra motor/kupévärmare samtidigt. Det blev lite jobbigt för Isla i dag. Hon skulle vara här medan Mathias uträttade några ärenden. Elina och Liam var på träff med andra barn och mammor. Det gick bra till en början, men så småningom blev längtan efter mamma svår. Kanske kände hon sig ensam, när hon inte ens hade sin lillebror med. Så småningom kom pappa tillbaka och då ordnade det hela upp sig. Gun-Britt och i viss mån även jag, gjorde en omgång "Jansson" till gästerna som kom vid tolvtiden. Beda, Bore, Lars-Erik och Margit skulle äta lunch med oss. Till kaffet hade Gun-Britt gjort semlor. Patrik ringde och meddelade att man kan hämta golv hos Happy Home. Vi åkte till Svensbyn och hämtade släpet, så att vi har det här i morgon när det bär till... Conny bjöd på kaffe och en pratstund.

Inga kommentarer: