fredag 10 februari 2012

Torsdag/Fredag

I går var det väckning 0630, men vi lyckades förtränga signalen och vaknade 0650. Det gick ändå bra, vi tog bilen till Björklunda. Jag var på IndoorWalking med Amanda. Jag tyckte hon var ganska snäll, men nog droppade svetten och den fortsatte att droppa medan jag stretchade efteråt. Gun-Brit hade gjort sitt pass med Actic. Hon tog bilen hem och jag promeneraden, när jag var klar. Vi åt frukost och gjorde oss klara att åka in till Elina för att biträda henne med barnen, medan Mathias uträttade några ärenden på stan. Men Elinas ryggskott hade blivit bättre, så vi behövdes inte. Men nog ville vi ändå vara med barnen en stund. Vi bjöd hela familjen att äta middag hos oss. Vi handlade hårtoning och tre burkar Bullens pilsnerkorv på CoopForum. Sedan åkte vi till ICA-Öjebyn för att veckohandla. När vi kom hem därifrån, var det dags att börja förbereda middagen. Jag hackade rotsaker till köttsoppan och Gun-Britt gjorde bland annat en blåbärspaj och en fruktkräm. Gästerna kom och tycktes uppskatta köttsoppan, ja nog tror jag att blåbärspajen med vaniljsås också var uppskattad. Så småningom var det uppbrott under vissa protester men de skulle till Svensbyn för att rigga takboxen på bilen. Om allt gått efter beräkningarna har de åkt till Tjärnberg idag. För våran del har det varit lugna puckar idag. Uffe ringde på förmiddagen. De var på väg till landet - ja, de skulle åka vid tretiden.
Gun-Britt har bakat Havrebröd, en ljus mjuk kaka i långpanna och chokladmuffins. Vi har kört tvättmaskinen med bl.a. mina svettiga gympakläder. Jag har suttit vid datorn en hel del. Lars-Erik Karlsson kom med lite jobb. han vill ha listan på de som kommer till SPF-Rönnens årsmöte den 16 februari. Den skall vara sorterad efter efternamn och med utskrivna förnamn. Om de, som anmält sig kommer, blir vi 120 personer. Kören Fyrklangen skall framträda på mötet.

Inga kommentarer: