fredag 24 februari 2012

Processor.

Gun-Britt steg upp ur sängen, men kände sig risig och gick tillbaka och lade sig. Jag åkte iväg med Volvon till Bilprovningen. När jag startade den, märkte jag att det kom avgaser framför bakhjulet. Det måste betyda att avgassystemet har något läckage. Besiktningen gick inte så bra för Volvons del. Anmärkningar på ett hjullager och på ojämn bromsverkan både fram och bak, men det hördes ingenting om avgassystemet. Eftersom Gun-Britt inte var kry, ringde jag och bad att få bli hemskjutsad från Fagerudden, när jag kört bilen dit. Conny var där och han erbjöd mig att följa med upp till avverkningen på Tjälskiftet. Ja, jag vet inte vad skiftet heter. Vi fick erbjudande att åka med i hytten tillsammans med operatören. Jag har inte ens sett en sådan maskin i verksamhet och nu fick vi vara med. Det är imponerande att se hur det går till.


Inga kommentarer: