måndag 20 februari 2012

Bra glid.

Måndag, då är det Kettlebell kl 1200. Gun-Britt gick på Actic, ja hon åkte spark till och från. Det var Helen som ledde mitt pass. När det gått en halvtimme, säger hon "nu har vi bara ett kluster kvar". Jag hade bränt alla krafter med sikte på 30 minuter, så nu fanns ingen reserv. Jag hängde med så gott det gick, men tydligen är det så, att man bara orkar den tid man ställt in sig på. Det var skönt med bastu efteråt. Patrik ringde och varskodde om att deras Subaru skall på bilprovning onsdag 0930 och Volvon på fredag 0850. Det går ju bra att vi fixar det. Jag skrev notis till tidningarna om SPF-rönnens årsmöte och skickade iväg det till P-T och Kuriren. Sedan var det min tur att ta sparken. Jag åkte till Folke, han bjöd ju på middag idag. Jag hann ifatt en joggare, en man i 30 - 40 årsåldern och orkade hålla jämna steg med honom. När jag kom upp på cykelstigen, som är Källbogatans förlängning, lämnade jag t.o.m. honom bakom mig. Men där är det ju ganska mycket utför. Folke bjöd på köttfärsbiffar med potatis, grönsallad och rivna morötter. Chokladpudding med grädde till dessert och så kaffe med bulle och kaka. Sedan sov jag gott medan "Fråga doktorn" pågick. Jag klarade "Vem vet mest" och Rapport utan att somna. Hemvägen gick som en dans. Vinden, som var sydlig, gav bra hjälp hela vägen hem och sparkföret var perfekt.

Inga kommentarer: