söndag 19 februari 2012

Brandvägg

Lördag.
Melodikrysset gick utan problem. Uffe ringde inte, jag tror att det beror på att de skulle åka till farmor Elsa idag. Men med Arnold blev det nästan en timme. Det dyker alltid upp saker som skall avhandlas. Vi bjöd Bo, Anneli, Adam och Svea att komma och äta middag med oss. Gun-Britt - det är hon som gör det mesta vid matlagningen - hade gjort ugnsstekta kycklingfiléer och till det pommes frites, men det fanns även kokt ris. Till dessert, hade hon delat de tre semlorna som blev över när vi hade gäster i onsdags. Adam och Svea ville ha tillgång till mitt trådlösa, men tror du jag kunde  hjälpa dem att logga in? Lösenordet finns väl i något moln. Bosse upptäckte att jag saknar brandvägg. Den har tydligen stängts av utan att jag har upppmärksammat det.

Söndag. Elina ringde och bjöd oss att komma med till Studio Acusticum, där körlägret KÖRT avslutas med en konsert med körer från Norrbotten och Västerbotten (10-19 år). Vi åkte dit tillsammans med Elina och Isla. Det blev en fantastisk upplevelse. Ungdomarna var så duktiga, det lät verkligen fint. Jag tror att Isla också uppskattade det hela. Vid ett tillfälle ställde sig medlemmarna ut i sidogången, för att när de sjung kanon, illustrera eko. Då gick Isla ut och satte sig med sångarna i gången. När konserten var slut, ville hon höra mera.
Det var ungdomskörer från Kiruna, Kalix, Piteå och Skellefteå, som avslutade ett körläger med konsert på Studio Acusticum.

Efter konserten åkte Mathias och jag till Gallerian. Jag skulle köpa USB-minne och en nätadapter till Bosses Switch, som har brandvägg. Nu har jag det och hoppas kunna köra vidare utan problem...


Inga kommentarer: