lördag 11 februari 2012

Urblåsta ägg.

Lördagsfrukost. Jag kokade ägg 8min och provade att blåsa dem ur skalet. det gick inte så bra, som när de är kokta 5 min. Då kan man göra hål i skalet i vardera änden och blåsa hela ägget ur skalet. Om ägget är kokt bara tre minuter, är det risk att man bara får ut den lösa gulan. Prova gärna! Sedan var det melodikryss, det gick ganska bra, men V10 - där Lennart Palm spelade något som jag kände igen som Roxette - men jag kunde inte att den heter "The Look". V4= TOM gissade jag då jag/vi hade T och M. Det var Tom Paxton som 1969 kom med "I Give You the Morning" och det var Carola som sjöng. Uffe ringde, trots att han sade igår, att de inte skulle bry sig om melodikrysset förrän i morgon. Men nu är det så, att Nettan hade lite feber 38o i gårkväll och då ändrades planerna. Jag ringde också till Arnold och nog blev det tjugo minuter eller så. Sedan plockade jag fram skidutrustningen. Det är första gången sedan 30 mars 2010. Jag lånade Gun-Britts bil och åkte iväg till Grisberget. Gun-Britt skulle ta en sparktur. Jag åkte två varv á 5km. Det tog 1h 07min. Det är följdaktligen mitt säsongsbästa - hittills. Efter middagen, tyckte jag att det fanns anledning "att räta på ryggen". När jag väcktes av Gun-Britt, hade hon smitt en plan. Vi gjorde iordning äggmackor, som jag skulle ta med till Ture. Jag skulle köpa räkor på Sigvards, att komplettera mackorna till räkmackor. Men för säkerhets skull - ta med en tub kaviar uti fall att. Vi åkte iväg, jag körde Gun-Britt till Liden. Där var Patrik, Ida och Elsa. Jag fortsatte till Roknäs, men Sigvards stänger 1700 på lördag. Då fick det bli kaviarmacka. Ture uppskattade dem i alla fall. Jag kokade kaffe och vi fikade mackorna till det. Jag rengjorde rakapparaten också. Vi halvåtta åkte jag därifrån. Tankade vid OKQ8-macken i Svensbyn. Åkte till Norbergs hus, tog bort frostvakten jag satte dit fredag 3 februari. Den har gjort sitt jobb under den kalla tiden och får vila t.v. Sedan var det dags att hämta Gun-Britt hos Monica och Conny.

Inga kommentarer: