torsdag 23 februari 2012

Sällskap till Isla och Liam.

Väckning 0600. Gun-Britt tycks ha utvecklat övre luftvägsinfektion. Hon steg upp ur sängen för
att känna efter, men gick och la´sig igen. Jag åkte iväg till Björklunda och IndoorWalking med Helen. Som vanligt blev det rejält svettigt. Jag fick rappa på med dusch och bastu för att hinna vara på SV Norrbotten i Storfors kl 0900. Det var SPF-Rönnens styrelsemöte, som jag var kallad till, för att jag är suppleant i nämnda styrelse. Där bjöds det på gammaldags Ägg/Anjovismacka till kaffe/the i pausen. Inte nog med det jag var tvungen ta hand om en macka som blivit över. Den delade jag med Gun-Britt när jag kom hem. Hon hade gjort havrevälling med plommon, det blev en lagom tung lunch. På eftermiddagen åkte jag till Elina för att vara barnvakt, så hon kunde åka och byta en jacka, som hon köpt på rea till Isla. Hon hann göra en snabbis på gymet också. Isla sov när jag kom, men Liam var det full fart på. Jag skulle väcka Isla vid 14-tiden, för att hon inte skulle sova bort kvällsömnen. Det tog lite tid att få henne vaken, men så småningom. Hon blev nog besviken på att jag var den enda vuxne som fanns hemma då. Det blev en del tårar, men så småningom kom mamma hem igen och då blev det bättre.

Inga kommentarer: