måndag 17 oktober 2011

Vi fick ta det ganska lugnt idag, läste P-T, löste Sudoku, fyllde fågelmatar´n och kokade gröt. Gun-Britt kom lite senare... Vi åkte iväg till ICA-Öjebyn och handlade (225,82), Sedan blev det bråttom,  det var inte att tänka på promenad till Björklunda. Det blev bil, för kl tolv skulle jag vara ombytt och klar för Kettlebell. Idag var det Helén som instruerade och hon hade hittat ytterligare lite tuffare kluster. Ja, det kändes rejält. Sen kan man kanske undra, vad gör en gubbe (73) ensam bland alla dessa unga kvinnor, som kunda vara barnbarn?
Ja, nu är det så och då får man väl glädja sig åt att man får vara med. Efter dusch och bastu var det i alla fall skönt med promenad hemåt. Jag mötte Margit Karlsson, som gått med stavar från Prästgårdsgatan77. Hon var på väg till Actic. Vi blev bjudna att komma på lunch hos dem på fredag. Jag ringde Folke, men han kunde inte äta middag här ikväll. Hanss sonson Hampus spelar fotboll i juniorlänslaget och de har match i Boden ikväll och då vill farfar vara med.

Gun-Britt skulle på vattengympa och jag laddade fikaväskan för att besöka Per-Olov Karlsson på Hortlaxgården. Han blev glad åt mitt besök. Jag gjorde iordning kaffe och mackan jag hade med. När jag kom in, satt han och försökte ringa till Margit. Men det gick inte så bra. Jag provade och hon svarade men då hon förstod att jag var där, skule hon ringa senare. Jag försökte ringa P-O:s nummer, men ingen signal hördes. Ringsignalen var avstängd, så jag satte omkopplaren på ringning. Han måsate ju kunna höra om Margit ringer...

Inga kommentarer: