lördag 22 oktober 2011


 Väckning 0615. Gun-Britt följe mig till Hortlax, men fortsatte själv först till Monica och sedan till Elina, Isla och Liam. Conny och jag tog ned byggnadsställningarna och körde dem i två omgångar till Bölebyn hos Ida Och Daniel Öberg. När vi körde genom Blåsmark blev nederbörden snö! Det snöade genom Svensbyn och Sjulnäs, men i Bölebyn var det regn igen. Hur som helst, handskarna blev blöta och fingrarna kalla. När vi lastad andra omgången mellanlandade vi hos Monica, som bjöd på pannkaksrulle med grönsallad, en anrättning som verkligen smakade. Äppelkaka med vaniljsås till kaffet efteråt var pricken över i. Patrik åt också lunchen med oss. När vi lämnat lasten i Bölebyn, åkte vi tillbaka och körde in släpet i garaget där vi lastade cirka hälften av det vi tidigare kvistlackat uppallad på vagnen. Uppallningen är till för att hjullastaren skall kunna hantera hela lasset. Det får stå i garaget tills det är klart att köra det till måleriet. Då var dagens uppgifter avklarade. Conny skjutsade mig hem. När vi ätit och jag slaggat en halvtimme, åkte vi in till sta´n på Bio3an. Vi såg filmen där vi medverkat som statister, ”Jag saknar dig”. Filmen är inspelad i Piteå. Den dagen vi var statister, satt vi hela dagen i Piteå stads kyrka. Det gav oss ett gage på 200:-. Filmen var bra, det trillade tårar nedför kinden då och då...

Inga kommentarer: