torsdag 27 oktober 2011

Elin


Vi skulle göra i ordning närvarolistorna för sångkören och lämna in dem. Men det visade sig att de inte var underskrivna av vår Ledare Elin. Hur får man tag på henne? Hon hade ju tappat sin mobil. Jag slog hennes nummer och jovisst, där var hon. Vi kom överens om att söka upp henne på musikhögskolan. Vi åkte dit och parkerade vid Kåren. Just när jag skulle gå till huvudentrén, kom hon ut från kårhuset och då var saken klar. Nu åkte vi först till IVAB, där jag betalade fakturan för byte av disklådeblandaren och utkastaren ute på väggen. SV-nord. i Storfors blev nästa anhalt. Anneke var på lunch, så vi skrev lapp och lämnade rapporterna på hennes bord. Hos ICA-Bergsviken handlade vi – bl.a. en filead lax med skräde på 3,946kg, som Gun-Britt tog hand om. Hon gjorde en jättegod fisksoppa på skrädet och huvudet. Filéerna paketerade och frös hon in. Soppan fick stå medan vi åkte till Björklunda. G-B till ACTIC och jag GymStick med Lina. Efter dusch och bastu fick jag promenera hem. Men då väntade en jättegod fisksoppa toppad med det kött jag kunde suga av från laxbenen. Mycket kladd och Omega3.
 

Inga kommentarer: