söndag 9 oktober 2011

 Idag  började vi att tömma kylen och speceriskåpet över den för att kunna dra fram och lägga ett droppskydd under. Det var lätt att dra fram skåpet, den har ett par rullar i bakkant och man behöver bara lätta litgrann framtill så kommer den ut på golvet. Det fanns anledning att torka av glashyllor och dörrfickor, men sen blev det riktigt snyggt. Nu var det dags att åka till Svensbyn med Cittran. Jag fick ställa in den för vinterförvaring. Monica bjöd på kaffe/the sedan jag med Connys hjälp fått in pärlan på plats. Brage och Kerstin Lundmark var också där. Det är första gången jag träffar dem. Ja, Brage har jag nog sett någon gång men då var han en liten parvel. Vi åkte hem och började med att ge frysen också ett droppskydd. Det betyder avfrostning, men det går ganska smidigt när jag använder dammsugaren med "Grovis". Den tar hand om isen eftersom det smälter. Vi kunde sätta ut frysvarorna i isolerande kärl medan vi jobbade med avfrostningen. Jag känner mig ganska nöjd med resultatet. Dessutom hann Gun-Britt med att göra pannkakor, det vi kallar plättar.

Inga kommentarer: