måndag 10 oktober 2011

Idag påminde telefonen "Subarun på service kl 1300". Nämen, inte skall väl den på någon service nu! Det var alldeles blankt i minnet och ingen anteckning i almanackan, så jag ringde Bilhallen och frågade. Joo, fastsättning av stänkskydd. Tid bokad kl 1300. Ja nu ja, visst kom jag ihåg att jag beställt hjälp med fastsättning av höger främre stänkskydd och prickat in det i telefonens minne. Men det kolliderar ju med "Kettlebell" kl 1200. Vi resonerade hit och dit, men kom fram till att det blir smidigast om jag hänger cykeln på draget och åker in nu. Se´n far vi på gymet och så kan jag cykla in och hämta den.Så fick det bli, jag cyklade till mitt pass och Gun-Britt skulle promenera till sitt. Efter lunch och en stunds vila på bädden, cyklade jag till Bilhallen och fick hämta bilen. De hade satt fast stänklappen och tog inte betalt för det. Ja, så krokade jag på cykeln och körde hem. Sedan var det bara att klättra upp på den igen och ge sig iväg till sta´n. Folke bjöd på middag idag - palt. Gun-Britt åkte till Hortlax och vattengympan. Nu är jag åter hemma efter en del cyklande. Det är skönt cykelväder ikväll. Nu skall vi hjälpas åt med påslakanen. Det är renbäddat i våra sängar.

Inga kommentarer: