onsdag 12 oktober 2011

Jag tycks sitta med skägget i brevlådan, eller om jag varit kvinna, vä tjicka ini mangeln... Jag har provat det uppdaterade Blogger-gränssnittet ovan och därefter hittar jag inte tillbaka till det utseende blogggen haft tidigare under hösten. Har fått tips om att använda någon annan site. Vi får väl se hur det blir.
Idag var det körövning och jag hade en hel del noter som jag kopierat. Vi hade flyttats till ett angränsnde rum pga renoveringsarbete i vårt ordinarie och det gav en känsla liknande den jag har av min utflykt bland uppdaterade gränssnitt.
Efter sångövningen åkte vi hem ett tag innan vi skulle åka till Ekologen, sär det serverades palt idag. Vi bjöd med oss Ida. När vi kom till Fagerudden visade hon ultraljudbilder av den väntade prinsessan. Fantastiskt, man kan visa anletsdragen på den lilla och det finns självsäkra bedömare, som kan säga vem hon liknar. Ja hon är snygg!
I Ekologen var det fullt med gäster.. Problemet blev att hitta en sittlplats. Vi gick upp på loftet, där fick vi plats. Palten var god och vi blev mätta. Vi kunde också köpa med oss extrapltar som vi tänkte bjuda Patrik på. Åtta lotter från Bedas lotterier resulterade i en IKEA-förvaringsburk. Ida hade fått SMS frå EM att hennes beställda tolv matrumsstolar fanns för avhämtning. Vi åkte till 'Svensbyn och hämtade släpet. Sedan till sta´n och EM, där vi lastade. Sedan tillbaka till Öhmans, där vi bar upp allt till "Idaskammaren". Vidare åkte vi till Hortlax och besökte byggarna på Norrbyvägen 13. Därefter körde vi Ida hem till Fagerudden och under den färden fick jag SMS från Monica: "Bertil har glömt sin jacka här". Jaha ja Det kändes riktigt bekant. Vi ringde tillbaka och kom överens om att hon kommer med jackan och äter lunch med oss.

Inga kommentarer: