torsdag 6 oktober 2011

Efter frukost tog vi in påsen med älgben, som stått i förrådet över natten. Tiolitersgrytan var lämplig och Gun-Britt satte fart på koket. Jag satt vid datorn ett tag för att ha koll på penningflödet. Fick bekräftat att skrotpengarna hade flutit in som de skulle. Patrik ringde och erbjöd oss jobb. Takpanelen skall kvistlackas och Ida känner sig krasslig idag.  Jag ringde till Per och kom överens med honom att han skulle ta med min jacka, så skulle jag möta honom vid Havsbadsinfarten.Vi gjorde oss iordning och åkte via Fagerudden för att hämta nyckeln. Sedan till Hortlax, när vi var där, var tiden lämplig för mig att åka ivär till Havsbadet. Gun-Britt satte igång med kvistlackeringen. Jag fick vänta knappt tio minuter på Per och så, äntligen fick jag tag på  min jacka. Vi lackade för glatta livet och till slut var det ont om Schellack. Ida fick göra en utryckning och kom med påfyllning. Vi pausade i lackeringen för att åka hem och göra middag. Jag skulle på "Gymstick" kl 1730. Gun-Britt ägnade sig åt matlagning. Hon stekte en fläskkarré och skar kött från de kokta älgbenen. När jag kommi hem från gymstickpasset, kikade vi på det som återstod av "Vem vet mest?". Direkt därefter åkte vi iväg och började om med kvistlackeringen. 2100 avbröt vi verksamheten och åkte hem.

1 kommentar:

Conny sa...

Otroligt vilket bra jobb ni gjort med kvistlackeringen! Tack så mycket, men tyvärr Bertil... du hade rätt! Det fattas 50 m2 lockpanel som även det måste kvistlackas... hehe! Tack för att ni tog med er min jacka förresten. Jag är i Svensbyn nu och mamma & pappa de hälsar så mycket. Trevlig helg! /Ida