fredag 28 oktober 2011

Hej hopp!


Jag sover med radion i öronen för det mesta och idag väcktes jag av Anders Eldemans glada stämma. Det var en trailer för ”Familjelördag i p4”. Vi hade planerat att vara tillsammans med Monica, som skulle passa Isla och Liam under förmiddagen och då duger det inte att komma orakad. Så därför rusade jag upp ur den varma bädden, spolade fram varmvatten och satte rakgel på hakan. Men så kom jag på – det är ju fredag! Hrm… duschade bort rakskummet och startade om. Rakningen får bli innan vi går till sängs ikväll. Det kan kanske komma någon annan till glädje… Vi åkte in till Clas Ohlson AB, där vi köpte en stegräknare och ett USB-minne 16G. Stegräknaren är avsedd som födelsedagspresent till Adam. Han blir sju på söndag. Vi pratade om att gå ut och äta lunch, men vi har så mycket matrester i kylen så det blev inget restaurangbesök. Vi handlade godis hos Ö&B. Det kan behövas om det dyker upp spöken… Gun-Britt har gjort en pizza till middagen. Det fanns ”skivrester”, lite majskorn, en burk oliver och riven ost. Det blev riktigt bra. Monica kom på besök, hon skall ut med några jobbarkompisar i kväll och ville bara ta igen sig en stund. Dobido och Skavlan får avsluta kvällen. Ja, jag skall ju raka mig…

Inga kommentarer: