lördag 15 oktober 2011

Lördag15.
Vi började hos Elina, Isla och Liam. Vi skulle vara barnvakter medan Elina åkte till Loppis i Öjebyn. Gun-Britt had tagit med mat, så vi åt där innan vi åkte hem och bytte till målarkläder. Vi skulle grundmåla en del virke, som helst skall vara klart att sätta upp på måndagkväll. Vid halvsextiden var vi klara och Patrik skjutsade hem mig, för Gun-Britt hade åkt hem i förväg.

Fredag 14.
Vi var till sta´n, handlade på Clas Ohlson AB, Apoteket Kronan och Lindex. Dessutom var vi hos Cinderella och pratade om att hyra smoking till nyår. Det skall gå bra och i början av december skall jag gå dit för att prova och göra eventuella ändringar. Vi kom på att det vore bra om någon ville äta middagen tillsammans med oss. Vi ringde Mimmi och Valter och de tackade ja. Gun-Britt satte fart i köket och jag åkte till ICA för att komplettera en del som fattades i skafferiet. Jag hann även gå in hos Sandlunds skor och där köpte jag ett par svarta lågskor med lädersula, som i första hand är avsedda för nyårsaftonen. 1200:- Jag räknar med att de skall bli mina nya motionsdansskor. Gästerna kom vid 1630 och lät sig väl smaka av renskav, ris, gelé, grönsallad och inlagda rödbetor. Det blev så att vi satt framför TV:n under "vem vet mest", Rapport, Galan för världens barn och sist Skavlan. Det blev totalt 4 timmar dumburk, men det var bra.

Torsdag 13.
Monica kom på besök. Hon hade varit till frissan och fått ny färg på håret. Vi hade just gjort iordning en macka som jag skulle ta med till Ture, men det blev så att jag stannade hemma och åt någon slags lunch. Därefter cyklade jag iväg mot Sjulnäs. Nordvästlig vind spjärnade emot fram till Bölebyn, sedan blev det lättare. Jag kokade kaffe och vi satt en stund med kaffe och macka. Jag borstade ur rakapparaten. Strax innan jag skulle åka vidare inträffade något som gjorde att jag fick ikläda mig rollen av hemtjänst och hjälpa Ture litegrann med personliga hygienen...
Jag forstsatte vidare till Öjmans i Liden. Ingvar och Patrik var där och åt middag inför sina arbetspass nr två. Gun-Britt, Elina med barnen var också där och sedan kom Ida dit. När jag klev av cykeln möttes jag av en barfotatjej ute på farstubron. Det var Isla som hälsade mig välkommen på sitt speciella sätt. Jag ägnade en del tid åt henne och hennes lillebror Liam, som jag för övrigt fick att somna i min famn, när det var dags för middagsslummern. Jag blev bjuden på middag där innan det var dags att pinna iväg hemåt. 1730 var jag i Björklundahallen på mitt gymstickpass. Det leddes av Lina den här gången. När jag kom hem hade jag 33,78 km på cykeldatorn.



Inga kommentarer: