tisdag 31 juli 2012

Mattvätt och sand.

Gun-Britt åkte till Swensbylijda för att tillsammans med Clary A. agera tvättgumma. Det består i att såpborsta trasmattor och skölja dem i åvattnet som rinner under den brygga de står på. Inte alldeles ergonomiskt riktig arbetsställning. Jag åkte till Granngården för att köpa en ny kassett till grästrimmern. Men det var inte bara att ta från hyllan, den måste beställas. Under tiden får gräset växa. Sedan åkte jag mot Höglandsnäs. Uffe ringde när jag startade från Granngården och vi pratade tills jag var i Övremarken. Sedan ringde Mathias och meddelade att han skulle åka hem för att äta. Då styrde jag om färden till Pizzerian i Horlax och åt en portion Pytt i panna. Sedan fortsatte jag till bygget. Jag fick skotta om sand så, att det blir rätt nivå för att gjuta plattan framför garageportarna. Jag åkte sedan hem. Gun-Britt kom också hem strax efteråt. Vi åt en lätt middag och vilade på den. Hon väckte mig precis, så jag hann till mina fyspass. Kettlebell kl 1745 och IndoorWalking 1830. När jag var på väg därifrån, mötte jag tvättgumman, som gick stavgång. Hon hade en extra sväng ogjord.

Inga kommentarer: