onsdag 1 augusti 2012

Bärlager och Endorfiner.

Jag cyklade till Höglandsnäs och Gun-Britt damsög och vaskade golv. Jag hjälpte till att hantera bärlager, som skall vara underlag för betongplattan framför garageportarna. När det var dags att packa, blev det fel på "Paddan". Vi slutade för lunch och Mathias tog Paddan med sig till Cramo för att få den utbytt. När jag kom hem, Var Elina,, Isla och Liam här. De skulle också äta lunch med oss. Gun-Brit hade gjort en grönsaks- och köttgryta. Efter lunchen tog jag cykeln och åkte till Fagerudden, där jag tog av laddaren från gräsklipparbatteriet. Sedan fortsatte jag till Ture. Jag var förbi på OKQ8 Roknäs och köpte en Baguett med Västkustsallad, räkor och grönsallad. Det är ett stående önskemål som Ture har, när man kommer på besök. När jag sedan åkte hemåt, var jag in på CoopKonsum och handlade. Men jag var tvungen gå in hos ICA, för att få tag på Blomkål. Gun-Britt bjöd på ugnsstekt sejfile med broccoli. Jag satte mig på cykeln igen och åkte till Höglandsnäs. Conny var också där. Vi hjälptes åt att bygga formen, som betongplattan skall gjutas i. Det visade sig att det behövs mera bärlager för för att få till nivåerna under plattan. När vi var klara för idag, satte jag mig på cykeln och ringde till Gun-Britt, som var hos Monica. Hon skulle då starta hemresan. Arnold ringde och meddelade att de hade kommit till Svensbyn. Vi pratade hela vägen från Storfors och när jag kom till Klarinettgatan, korsades min och Gun-Britts väg. Nu, när jag är hemma till slut, står cykelns kilometerräknare på 71,19 km. Cyklandet har pågått i 3:27:08, det gör en medelfart på 20,97 km/h. Det är väl Endorfinerna som driver på...

Inga kommentarer: