tisdag 3 juli 2012

Jag började med att cykla in till kyrkparkeringen och hjälpa till att flytta tillbaka SPF:s lotterikiosk till sitt viste, när det inte är kyrkmarknad på Rågrindsvägen 32. Vi var samma styrka som när vi tog fram den före kyrkmarknaden. Torbjörn Lidman, J-O Lidberg och jag. Det gick bra och nu står den på sin plats tills nästa gång...
Jag cyklade därefter till Höglandsnäsvägen 8, där har jag tillsammans med Mathias och Conny stått i gassande sol på vit frigolit och jobbat med isolering. Gun-Britt har varit hos Monica och hjälpt till med tillsynen av sina tre barnbarnsbarn. Deras mödrar har varit lediga idag och ägnat sig åt shopping i grannkommunens centralort d.v.s Luleå. När vi slutade för dagen, cyklade jag via Blåsmark till Öhmans i Svensbyn. Där vankades det middagsmat, som jag fick inta med Liam på mitt knä. Vi delade på maten och han åt dessutom en egen portion. Vi har ett fint förhållande och fick sitta en lång stund med våra huvuden tätt tillsammans och jag matade honom och han log. Ida påpekade att jag har som deras nya adress skrivit Sörbyvägen 13. Det skall ju vara Norrbyvägen 13! Det påminner mig om en episod, när jag var kanske 7-9 år och var på besök hos min mormor i Skellefteå. Morbror Kalle, som på den tiden var ogift och bodde hemma hos sina föräldrar, bad mig gå ned till kiosken och köpa Norran. Min hjärna har  ofta, i 74 år, haft en förmåga att trassla till saker och ting. När jag kom till kiosken, ville jag köpa Surran. Jag minns inte, men gissar att jag i alla fall fick rätt tidning med mig hem till Kallle. Nu skall jag försöka att rätta till mitt misstag. Men först vill jag skryta med att jag slutligen cyklade hem och då hade jag under dagen avverkat 36,53 km.
Jag fick även träffa Elsa, som här sover i sin pappas famn.

Inga kommentarer: