onsdag 25 juli 2012

Ris.





Vi fortsatte med röjningen på Fagerudden. Jag hade med kvistsaxen och tog bort de alar och sälgar som växte i slänten ner mot sjön och vid båtens plats. Gun-Britt körde den elektriska grästrimmern. Jag putsade och reducerade det som växer upp mot Magnus tomt, så nu är det ganska fri sikt utåt på den sidan. Vi klippte också häcken och syrenen mitt framför bron har vi tagit ner helt. Nu får den börja o från början. Efter lunch var vi till Norrbyvägen och hämtade släpet. Men gav oss tid att titta in till Elsa. Hon hade besök av jämngamla killar och tjejer med sina resp mödrar. Vi lastade allt ris som kommit loss under dagen och igår, men hann inte bli klara så, att vi skulle hinna till ÅVC före stängningsdags. Det får bli i morgon e.m. Nu skall jag ställa väckar´n på 0530, för jag skall vara hos Valter vid sjutiden. Jag får följa med och söka efter hjortron.

Inga kommentarer: