fredag 20 juli 2012

Resenärer.


Idag hade det kört ihop sig litegrann. Gun-Britt skulle åka till Älvsbyn och möta Bo med familj när de kom från Stockholm. Vi försökte ringa till dem, men utan framgång och G.-B gav sig iväg. Då ringde Bo och meddelade att tåget var försenat. Det stod fortfarande i Umeå. Jag ringde G-B och sa´att hon kunde vända om hem. Jag skulle vara på Brynolv Lindbloms begravning kl 1000. När jag bytt om till svartkostymen var Gun-Britt hemma igen. Vi följdes åt, först till OKQ8 för att tanka och sedan klev jag av vid kyrkan. Gun-Britt hann handla innan hon gav sig iväg för andra gången. Jag var i kyrkan på jordfästningen och sedan på minnesstunden i Margretelund. Jag observerade att jag var den ende som var i svartkostym och dito slips. Vi blev bjudna på smörgåstårta och sedan en rejäl tårtbit. Jag var mätt när jag knallade hemåt. Gun-Britt och Stockholmsresenärerna var på väg hem, i höjd med Sikfors. När det hela var över, återstod för G-B att åka till frissan, hon hade tid där för permanent 1400.

Frissan, som


fixade till Gun-Britts frilla.

Inga kommentarer: