tisdag 24 juli 2012

Gräsröjare och våfflor.


Vi började med att åka till Svensbyn, där träffade vi Isla, Liam, Elina och Monica. Egentligen var vi dit för att hämta röjsågen med trimmerhuvud och El-häcksaxen. Vi åkte till Fagerudden och började röja. Det fanns en hel del att hugga in på för gräsröjaren. Det nya trimmerhuvudet är mycket lätt att jobba med. När vi kört slut på bensinen, vi hade med oss, gjorde vi full dag. Vi åkte hem och gjorde en lätt middag. Det blev överbliven nässelsoppa från igår, utökad med en potatis och två varmkorvar i bitar. Nässelsoppa ar en fullt acceptabel maträtt och det behöver inte vara vårens späda nässelskott. Vi repade bara från de nässlor, som växer bakom bodan. Nu växer de inte längre där, för gräsröjar´n har tagit det mesta. Jag skulle vara på Kettlebell 1745 och IndoorWalking 1830. Gun-Britt åkte med Bo och barnen till våffelkväll vid Kalahatten. Jag åkte efter min fysträning till Svensbyn och blandade till bensin. Jag gick in till Conny och snikade mig till en kaffekopp. Gun-Britt kom också dit och fick en kopp the. De hade åkt via Granträskmark och kom så lämpligt förbi i Liden. Bosse lämnade bara av sin mor och åkte sedan hemåt.

Inga kommentarer: