söndag 22 juli 2012

Åttio år.

Idag var vi inte duktiga. Vi låg länge och har legat senare under dagen. Gun-Britt torkade av golv och öppna ytor i husvagnen, jag tömde toan. Under fågelmataren vid köksfönstret träffade jag en, som firade siesta.
Kotten sover middag under fågelmataren. Han har fått etfröskal på nosen.
Det var grått och ruggigt och det legimiterade att vi också låg och vilade en bra stund på eftermiddagen. Mimmi ringde och inbjöd oss att fara till "Kojfolkets" föreställning i Åkroken på fredag. Jag tackade ja och det blir kanske att Mimmi och Valter åker med oss. Jag ringde P-O Karlsson, han fyller 80 i dag, men han hade nog gäster, så han ville inte prata i telefon nu.Jag får väl ringa honom vid något annat tillfälle. Så småningom kom vi igång. Monica och Conny var förbi med potatis, som vi skall använda till surströmming m.m. Det är så att vi skall äta nämnda fisk i morgon, men alla äter inte den, därav "m.m." ovan. Gun-Brit promenerade till Actic, men jag cyklade för att hinna i tid till Kettlebell kl 1845. Efter det fortsatte jag med IndoorWalking. Linda ledde båda passen. Det känns bra att köra två pass på raken.

Inga kommentarer: