söndag 29 juli 2012

Getingboet får sitta kvar. Var publicerat den 20 juli.

Valter ringde och berättade att han varit ut och tittat efter hjortron. Han hade träffat på ett par som behövde hjälp att hitta tillbaka till sin bil. Det finns hjortron, men de är inte så mogna än. Men han bjöd mig att följa med på torsdag morgon. Jag skall vara hos honom kl 0700. Sedan var det lite städjobb. Jag dammsög inomhus och på altanen. Då upptäckte jag ett stort getingbo under altantaket alldeles intill dörren.
Jag dammsög även husvagnsmattan och vi hjälptes åt att lägga in den. Sedan vaskade vi av altanen och räcket. Vi åkte till Fagerudden för att plocka ogräs. Det finns jobb för flinka fingrar. Gun-Britt hann plocka med sin en bukett blommor att sätta på bordet. Vi skulle ha gäster till middag. Bo, Anneli, Adam, Svea, Monica och Conny. Vi skullle äta surströmming, men alla äter inte det, så vi delade upp oss i två avdelningar. Fyra surströmmingsätare ute på altanen och Conny, Anneli, Adam och Svea inomhus. Adam hade beställt nässelsoppa, så vi repade nässlor också. Vi hjälptes åt med nässelsoppan och även det övriga. Klockan 1600 kom gästerna. Getingboet får sitta kvar, vi sa ingenting till våra gäster men nog upptäckte Monica boet.

Inga kommentarer: