onsdag 18 juli 2012

Kyl och frys.



Dagen började inte förrän 0830. Efter frukost kom vi fram till att nu var det dags att ta tag i problemet med kylen. de kan inte bara förträngas. Det har kommit vatten ur kylens inre, inte under. Vi hjälptes åt att plocka ur överskåpen och jag drog fram den. Det fanns en liten "tuss" i det utrymme där slangen mynnar. Det är det enda som kan ha förorsakat att dräneringen inte fungerat. Men under plastskyddet fanns det fukt, det gjorde att jag fick lov att även dra fram frysen och även under den fanns det fukt, ingenting tycks ha kommit utanför mattan.

Gun-Britt har åkt in till Svarvargatan 26, där hon skall assistera Elina, som skall vara dagmamma åt Elsa, medan hennes föräldrar är på shoppingresa till Haparanda. Det är något i inredningen som skall kompletteras. Det blev läge att ta sig an hallonhäcken. Den har fått växa ohämmat och kanske de nya skotten har stulit näring från de, som skall bära frukt. Jag har fått lära mig att bara tre till fem nya skott skall få vara kvar kring varje planta. Nu blev det såhär och jag måste nog vara lite frikostigare med vattning. Men sedan finns det en häck till.

Inga kommentarer: