onsdag 30 november 2011

Nyckelgömman.


Sångövning kl 11. Ida ringde och ville ha tag på blodtrycksmätaren. Jag instruerade henne hur hon skulle hitta nyckeln, så hon kunde komma in och hämta den. Det gick bra. Kören hade framträdande på Källbogården inför bortåt 50 åhörare. Bl. a. träffade jag Ivar Sundström. Det var glädjande att se honom så vital. Han var ganska illa ute för något år sedan, när han drabbades av – om jag minns – en infarkt i samband med snöskottning. Efter sången åkte vi till Coop Konsum och handlade. Jag ringde till Gunnar Kieri och berättade att Ivar frågat efter honom. Då ringde Patrik och påminde om att det fanns jobb med spikning av takpanel. Jag bytte om och åkte ut till bygget. Vi var fem man som bildade ett takspikarlag. Fram till 21-tiden hade vi fått upp mer än 20m2.

Inga kommentarer: