måndag 28 november 2011

Sömn och ickesömn.


Vi skulle promenera tillsammans, jag till Kettlebell och Gun-Britt till apoteket, men det visade sig att vi startat lite för sent, så jag fick ta det långa benet före… När jag var klar var det dags för älgbuljongblöta. Kan inte beskrivas, måste ätas. Elina ringde och ville ha sällskap och då stack vi ögonblickligen. Jag gick senare till Folke, som bjöd på blodpalt med stekt småfläsk. Det var gott och när vi var färdiga med palten, satte vi oss i soffan och sov. Men när det var dags för ”Fråga doktorn” var, åtminstone jag, ganska pigg. Vid halvniotiden traskade jag tillbaka till Svarvargatan. Där fick jag försöka få Liam att sova. Nog lyckades det, men han vaknade, grät och vred sig som han tydligen gör flera gånger om natten. De skall till BVC i morgon. Han blir ju åtta månader. Isla är bara förtjusande, hon hade somnat när jag kom tillbaka.

Inga kommentarer: