tisdag 22 november 2011

Cykeltur och mjukpepparkaka.





Jag var till Lillängsgatan 16, där det pågick kurs i HLR. Jag skulle ta bilder av deltagarna i aktion, för att skicka notis med bilder till P-T och NK. Dessutom till SPF Rönnens hemsida och Veteranens Landet runt. Lunchen bestod av Gun-Britts Risotto av Grönsaker och 4 sädesslags kornkross. Kötthalten var 0. Sedan var det dags att klä sig för cykeltur. Jag tog på den nya jackan, men den åkte av i Böle och byttes mot den ofodrade Fjällrävenjackan. PUH! Jag åkte till Ture och var där en dryg timme. Jag hade med en bulle, som Gun-Britt skickat. Vi drack kaffe till den. Sedan fortsatte jag hemåt via Svensbyn. Det blev totalt 28,65 km. Gun-Britt, som under tiden bakat två mjukpepparkakor och promenerat, frågade om jag mött någon mer cyklist. Det hade jag inte.

Inga kommentarer: