tisdag 1 november 2011

Hallonbuskar




Jag var uppe och ringde till Sunderby Sjukhus, för att förnya mitt recept. Det var dock inte anledning att göra det, då jag har kvar tre uttag än. Men damen jag försökte få ut pillren av igår, hade tydligen gjort någon IT-teknisk kullerbytta då jag inte fick ut min dos. Medan vi fortfarande satt med frukosten, ringde Bo och bjöd oss att komma och vara med Svea och ev. även Adam i morgon, medan föräldrarna är på utvecklingssamtal. Efter det började jag med arbetet att göra vinter för hallonhäcken. Det tar sin tid, det som har burit frukt denna sommar, skall bort och dessutom skall årsskotten gallras. Det skall bara stå 4-5 skott – eller vad de kallas – kvar. Det blir dessa som skall bära frukt nästa sommar. Stöden skall kontrolleras och förbättras. Stakkäpparna som jag använder, ruttnar av ganska fort och då skall de ersättas. Det blir en hel del bindande och knytande. Gun-Britt satt med syarbete. De byxor hon köpte på sin shoppingtur igår, behöver justeras benlängden på. När jag var klar åkte jag till apoteket och nu gick det bättre. Vad det var knut på igår, det får jag nog aldrig veta. Ida ringde och meddelade att vi får hämta virke på måleriet från torsdag morgon.

Inga kommentarer: