söndag 4 december 2011

Fyra inlägg gjorda på söndagkväll






Söndag.

Vi var på Actic på förmiddagen. När jag kom hem, hittade jag ett MMS i telefonen Monica hade skickat bild av en jätteglad kille som sovit hos mormor och morfar. Efter middagen, handlade vi på Coop Konsum och åkte sedan till Svarvargatan med en omgång ”Dans limpa”, som Gun-Britt bakat i dag.

Lördag, takspikning.

Vi åkte ut till Horlax 0740. Gun-Britt åkte hem och började baka saffransbröd och rågkakor, kanske inför julen. Det var något förändrad laguppställning i spikarlaget. Ingvar var inte med, men i stället kom Dannes farsa, Tommy Öberg. Vi fick en rejäl lunch som Ida kom med, biff Stroganoff med kokt potatis. Det var gott och jag drog i mig två portioner och den andra borde jag ha avstått ifrån. Kroppen fick det jobbigt att ta hand om allt det goda. Det är väl det som kallas ”Paltswimen”? Vi jobbade till 1630 och tycktes ha hunnit med ganska mycket. Större delen av det stora taksjoket är uppe. På kvällen åkte Gun-Britt och jag ut till Öhmans med smakprov på dagens bakproduktion. Liam var där, han skulle sova hos mormor och morfar för att avlasta föräldrarna.

Fredagsmiddag.

Vi ringde runt och hörde oss för om någon ville äta middag med oss. Det lyckades och Gun-Britt började förbereda maten. Jag han sätta upp en ljusslinga, som jag köpt hos Clas Ohlson och tvätta bilen. Den blir rejält skitig i det före som råder. Jag hann även göra en liten insats i köket. Rotsaker skulle skalas och tärnas. Gun-Britt gjorde älgköttsoppa, ugnsstekte en plommonspäckad fläskkarré och grönsallad. Det blev en måltid med två huvudrätter, kaffe/the och en kaka. Gästerna då? Mathias, Elina, Isla, Liam, Conny och Monica. Det blev en lyckad fredagsmiddag och jag tror att gästerna var nöjda med den lite speciella menyn.

Ny I-phone.

Jag var på ”IndoorWalking” med Helén kl 0700. Ville prova på något nytt, eftersom GymStick-passet blev överspelat av byggjobb. Jag åkte in till Clas Ohlson AB och Kronans Droghandel. Efter det gick jag till Telebutiken. Efter en dryg halvtimme kom jag därifrån med en körklar I-phone. Efter middagen, skjutsade Gun-Britt ut mig till samma spikarlag som igår, Ingvar, Patrik, Daniel, Conny och jag. När vi var klara för dagen, fick jag skjuts hem av Danne.




Inga kommentarer: