tisdag 8 november 2011

Högtryck.


Jag började förbereda att bära upp på vinden en del av bråten som står i ”gången”. Grillen, jag skakade ur askan i hallonhäcken. Tomas Burman, som köpte NISSAN i våras, kom på besök. Vi bjöd på kaffe och pratade en stund. Gun-Britt har haft sydag. Det blev en scarf, upplagda byxor och skräddat en svart långkjol. Högtryckstvätten, jag fick av Bo, har trilskats. Första gången jag skulle prova den, gick den en stund och stannade sedan som Bo sagt. Men den gick aldrig igång igen den gången. Nu satte jag i stickproppen utan att koppla vatten eller högtrycksslangen och den startade. Jag kopplade slangar och körde igenom vatten utan att starta. När jag så satte i stickproppen, gick den ett par sekunder, sedan stannade den och gick inte igång igen. Tömde vattnet, rullade ihop slang och sladd. Sedan, när jag tvättat bilen och burit upp Grill, kol, krukor och pallen för fönstertvätt på vinden, provstartade jag tvätten utan slangar och nog startade den! Tja, i vilken ända börjar man? Det blir väl att ta fram skruvdragar´n…

Inga kommentarer: