söndag 27 november 2011

Fyra blogginlägg i ett.


Söndag 27.

Ingen väckare var aktiverad, men vi steg upp och åkte till Actic. Gun-Britt var klar före mig och åkte hem. Jag tog mig tid att basta efter gymmet och promenerade hem. Vi hade planerat att åka till marknaden på Fagervik, men fick besök av Gunn och Torsten. Det var trevligt att få besök av dem. Vi kom iväg till Fagervik. Där serverades traditionsenligt risgröt och skinkmacka på hembakad rågkaka. Mätta och nöjda kom vi hem igen, bara för att byta till dansdress och ge oss iväg till ”Folkan”, där Henkez bjöd upp till motionsdans mellan 1800 – 2100. Bra med publik och trevligt.

Lördag 26.

Väckning 0600.

Gun-Britt skjutsade mig till Hortlax, varefter hon åkte hem och började med lunchen. Conny och jag skulle ju hjälpa Patrik (och Ida) med slangdragning. Vi han nog det mesta av det som skall ligga i taket och det betyder att tiden för takpanel närmar sig… Gun-Britt kom och serverade älgbiff med potatismos vid 1130. Conny och jag lämnade byggplatsen 1330 och jag antar att Patrik inte stannade så värst länge efter det. Jag blev hemskjutsad av Conny. Kvällen blev en stillsam TV-kväll.



Fredag 25

 Väckning 0600. Gun-Britt hade tid hos Camilla på Tandteamet kl 0800. Hon åkte iväg dit och jag pyntade. När Gun-Britt kommit hem, dröjde det inte länge så kom Elina, Isla och Liam. Flickorna gick direkt till lekparken och Liam fick vi ta hand om. Det är så roligt att se att han finner sig väl tillrätta med oss. Vi gjorde i ordning lunch och åt den tillsammans. Så småningom visade det sig att barnen borde sova ett tag. Liam somnade i min famn och Isla tillsammans med Elina. Det blev så, att alla tre sov en stund. Ja, även jag hann somna innan det åter var full fart. Så småningom – då var nog klockan nära 1400 – åkte gästerna hem. Vi gjorde oss klara att åka till Nolia City Conferens. Där var Hjärt- och lungsjukas förenings julfest. Det serverades buffé till middag, inte speciell julmat, men alldeles förträfflig middagsmat. Vi skulle underhållas av Björn Hernefeldt, men han dök inte upp. Rigmor & Janne, som var kvällens dansorkester, underhöll med sång och musik. Vi fick även lufta våra egna strupar med allsång. Efter lotteridragning fick vi dansa, men vi stannade inte så länge för vi ska ju i selen igen i morgon.






Torsdag24.

Vi kom överens om att fortsätta i dag, så därför blev det så, att vi gick till gymmet på förmiddagen. Jag skulle dra slang den tid jag annars skulle varit på GymStick. När jag gick från gymmet, ringde Patrik och meddelade att det inte blir någon slangdragning i dag. Vi satte upp julgardiner och sånt som tindrar och åkte dessutom till Fagerudden och hämtade mera. Vi var även förbi Norbergs hus och hade upp potatispåsarna på köksgolvet. Vi sorterade ut sjuka potatisar och det var en hel del. Därefter besökte vi Monica och Conny. Elina ringde och ville komma fredag förmiddag med barnen. Vad man blir glad åt ett sådant erbjudande!






Inga kommentarer: