fredag 4 november 2011

Allhelgonaafton

Jag hade ut gräsklippar´n och körde över hallonriset som låg lite här och där. Det blev bara pinnar kvar och uppsamlaren fick till en hel del, som jag lade på komposten. Jag märkte då att daggmaskarna är i full fart med att bryta ner löv mm. Pinnarna lade jag i en papperssäck och lastade in i bilen. Vi hade även med gravlyktor och åkte till kyrkogårdarna i sta´n och Hortlax, där vi satte upp dem. Sedan åkte vi till Norrbygatan 13, där Conny var med baklastaren och planade ut fyllnadsmassor på tomten. Vi tog honom med hem till Svensbyn, där Monica bjöd på en omelett med grönsallad. Hon skulle jobba eftermiddag och ha passning i natt. Vi kom överens om att äta middag tillsammans med Conny. När vi skulle åka, upptäckte jag att bilnyckeln saknades! Vi sökte och sökte, det är det vi gör mest. Nyckeln återfanns där jag dumpat pinnarna från hallonriset. Vi åkte hem och gjorde en köttsoppa, som vi tog med tillbaka till Conny, han hade inviterat till bastubad m. tbh. I dessa ingick löjrom på tunnbrödmacka. Det blev en hellyckad kväll. Jag drog i mig totalt 1,82 l starköl under kvällen. Det gav njurarna frispel, men trevligt var det. Jag fick skjutsas hem. Gun-Britt är – förutom sina positiva egenskaper – en klippa. Under kvällen fick vi erbjudande att hjälpa till med ventilationen på bygget. Ja, under lördagen, förståss.

Inga kommentarer: