torsdag 10 november 2011

Tänder.

I gårkväll, när jag borstade tänderna, klirrade det i tvättstället. Jag hade tappat en fyllning från en tand i underkäkens vänstra halva. Kanske femte eller sjätte från mitten. Gaddarna sitter lite osymmetriskt och det fattas några. Därför är det som det är. I dag ringde jag till Folktandvården och fick tid 1410 hos Dr Paulo Castro. De hade fått ett litet tidsöverdrag, men 1435 fick jag komma in. Han fixade en ny lagning för 1205: -. Fattigare men nöjd åkte jag till Grolls arbetskläder och köpte en jacka och där kom jag undan billigare 691: -. När jag kom hem, hade Gun-Britt bakat. Hon har börjat baka inför julen. Det krävdes en insats på slickfronten och det är klart man ställer upp. Kvällens Gymstick leddes av Jeanette. När klockan var 1730, var det bara hon och jag i hallen. Vi startade och hade hunnit en bit in i programmet, då kom två personer till och så var vi i alla fall tre. Vi började om med uppvärmning och fortsatte sedan. Det blev svettigt även den här gången.

Inga kommentarer: