onsdag 1 maj 2013

Första maj.

Mathias kom med Isla och Liam vid niotiden. Han skulle tillsammans med Conny och Robert, jobba i bygget. Barnen fick vara med när Gun-Britt lade om mitt sår på smalbenet. Det inspirerade genas till efterföljd.
Isla tog hand om spolvätskeflaskan och de förpackningar som innehållit förbandsmaterialet. En rulle maskeringstejp kompletterade utrustningen. Liam var också intresserad. Sedan var det dags att gå ut på lekparken. Vi byltade på både overaller och galonbyxor. Det var ganska ruggigt väder strax på förmiddagen. Ett tag snöade det. Skönt att vara rejält påklädd. Barnen tyckte att det var läge för paraplyer, även om det inte regnade när vi kom ut.




 



Efter lunch åkte jag iväg till bygget. Det fanns jobb kvar åt mig också. Vi kompletterade takreglingen och på yttervägarna var det klart. Vi var klara för dagen och jag skjutsade Conny hem till Liden. Gun-Britt hade åkt med Elina till Fagerudden, när hon hämtade barnen. Hon hade jobbat förmiddag. När jag kom dit, blev vi bjudna på middag. Islas kommentar, "nu är vi en storfamilj".

Inga kommentarer: