måndag 27 maj 2013

Felaktiga slutsatser.

Jag tycks ha kommit in i ett stim av felaktiga slutsatser. När jag slog på TV:n i morse, var det mycket störningar på bild och ljud. Jag tolkar det som för klen signal från den markburna sändaren och beslutade att nu får jag acceptera att ha antennen utomhus. Åkte till Clas O och köpte en ganska stor UHF-antenn med riktverkan. Den har, enligt beskrivningen inbyggd förstärkare, som strömförsörjs antingen från källa i digitalmottagaren eller med en separat strömkälla. Jag monterade antennen och kopplade in den. Det blev bra bild direkt, men efter ett tag, uppträdde störningarna i alla fall. Provade då att koppla in strömkällan på ledningen. Men då kom det ingen bild alls. Jaha, vad gör man nu? Skall sova på saken.
Gun-Britt har, under tiden jag experimenterat gjort klart trädgårdslandet, hackat ogräs, varit hos Elina och lekt med barnen. Dessutom hackat ogräs där också.
Jag har ätit middag hos Folke.

Inga kommentarer: