onsdag 22 maj 2013

Flytande.

Ja, nu ja, nu börjar tillvaron räta på sig - för mig.
Måndag 04:00 blev jag påmind om vad som kan hända. Jag fick rusa upp på toan och blev sittande en halvtimme i första omgången. Detaljbeskrivningen av vad som hände och hur, får vi ta en annan gång. Gun-Britt hade klarat sig så här långt och hon fick ta en del skitjobb, om man säger så.
Tisdag kände jag mig ganska återställd och då det kom ett erbjudande om kvistlackering av 40-50 bräder, så var jag beredd, men strax innan vi skulle åka, blev jag blixtinkallad till "muggen" igen. Gun-Britt åkte själv och tog Elina med sig. De fixade schellackeringen. Senare kom bud att Isla fått krampanfall, liknande de hon hade förut i anslutning till vinterkräksjukan. Ev. kan det ha samband. Det blev akutfärd till Sunderby SJH. Förmodligen görs det någon utredning. Gun-Britt fick rycka ut som sällskap till Liam tills Mathias kom hem igen. Hon skjutsade honom till PÄS-parkeringen för att hämta bilen. När hon kommit hem och skulle gå till sängs, lossnade det för henne. Ja, du förstår vad jag menar. Hon avslöjade att Mathias hade en spypåse med sig...
Onsdag. Gun-Britt har haft det körigt hela natten. Hon ville ha bädden i badrummet. Hon tyckte väl att det kändes säkrare att vara nära toan. En spypåse har varit hennes sällskap under natten och den var ordentligt använd frampå morgontimmarna. Jag satte ut den i tunnan vid femtiden och gjorde en ny genom att tejpa ett avklippt mjölkpaket som krage på en vanlig fryspåse. Jag hade ärende till Apoteket för att köpa Resorb vätskeersättning, på Coop Konsum För att handla en Loka-back och förnödenheter åt Mathias, som också åkt dit. Sist var jag på banken i ärende som rör kören.

Inga kommentarer: